Nejlepší E-shopy - Recenze a srovnání 2021

Vytvořili jsme pro vás velké srovnání internetových obchodů, včetně recenzí. Najdete zde e-shopy ve více než deseti různých kategoriích, od kosmetiky, přes hobby až po chovatelské potřeby. Zaměřili jsme se na důvěryhodnost, dostupnost informací, komfort nakupování přes počítač i přes mobil a další důležitá kritéria. Pokud se chcete o volbě vhodného e-shopu a bezpečném nakupování na internetu dozvědět více, přečtěte si také náš článek Jak zvolit vhodný e-shop.

Fotografie Jakub HavelkaFotografie Eliška Srncová
Porovnání připravili Jakub Havelka a Eliška Srncová
Aktualizováno 28. 9. 2020
Obsah
  1. Nejlepší E-shopy - Recenze a srovnání 2021
  2. Produkty
  3. Jak zvolit správný e-shop
Nejlepší v kategorii
Obrázek produktu Mall.cz
89%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
Obrázek produktu Alza.cz
88%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
Obrázek produktu eObuv.cz
87%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
Filtrace
filter_list Upřesnit parametry (10)
Filtrace
x
Zaměření e-shopu
arrow_drop_down
  1. Elektronika (15)
  2. Sport (19)
  3. Bydlení (39)
  4. Kosmetika (21)
  5. Drogerie (12)
  6. Auto-moto (6)
  7. Potraviny (14)
  8. Hobby (17)
  9. Pro děti (18)
  10. Chovatelské potřeby (9)
  11. Móda (43)
  12. Dárky (11)
  13. Výživové doplňky (23)
dalších 9
arrow_drop_down
Počet recenzí na Heurece
Vysoký počet recenzí, například v řádu tisíců, dodává e-shopu na důvěryhodnosti. Žádné nebo jen několik recenzí je třeba brát s větší rezervou.
arrow_drop_down
0 Recenzí 370 596 Recenzí
Hodnocení na Heurece
E-shopy zapojené do programu Ověřeno zákazníky mohou dostat až 5 hvězdiček, u velmi dobře hodnocených e-shopů bývá skóre většinou 4,6-4,9.
arrow_drop_down
0 5
Důvěryhodnost
arrow_drop_down
  1. Certifikát Ověřeno zákazníky (95)
  2. Vysoký počet zákaznických recenzí (72)
  3. Vynikající dostupnost informací (65)
  4. Zákaznická linka (132)
  5. Chat (54)
další 1
arrow_drop_down
Nakupování přes telefon
arrow_drop_down
  1. Mobilní aplikace (19)
  2. Funkční zobrazení stránek na telefonu (106)
Výdejní místa
arrow_drop_down
  1. Uloženka (12)
  2. Zásilkovna (60)
  3. Kamenná pobočka (83)
Možnosti dopravy
arrow_drop_down
  1. Česká pošta (87)
  2. Dopravní společnost (128)
Možnosti platby
arrow_drop_down
  1. Kartou (131)
  2. Převodem (122)
  3. Na dobírku (120)
Komfort nákupu
arrow_drop_down
  1. Nákup bez registrace (125)
  2. Pokročilá filtrace produktů (81)
  3. Možnost srovnání produktů (30)
  4. Průvodce nákupem (69)
  5. Průvodce výběrem (26)
  6. FAQ (69)
  7. Poradna (25)
  8. Blog/magazín (82)
  9. Recenze u produktů (59)
dalších 5
arrow_drop_down
Lhůta na odstoupení od smlouvy
Po převzetí zboží máte zákonem garantovanou 14denní lhůtu na odstoupení od smlouvy a vrácení zboží. Některé e-shopy tuto lhůtu ještě prodlužují, mnohdy i několikanásobně.
arrow_drop_down
14 Dní 100 Dní
  1. Prodloužená lhůta na odstoupení od smlouvy (36)
AndYou.cz Doručení přes Zásilkovnu Komfortní nákup přes telefon Móda Nákup bez registrace Ověřeno zákazníky Platba na dobírku +4
Obrázek produktu AndYou.cz
  • Zapojen do programu Ověřeno zákazníky
  • Stránky dobře fungují i na telefonu
  • Není nutná registrace
  • Obchod se ptá na souhlas s použitím e-mailu
  • Chybí uživatelská zkušenost
  • Nemá telefonní linku pro zákazníky
  • Nepřijímá platby převodem
  • Nemá kamenné prodejny
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ne
  • Chat
    Ne
  • Počet recenzí na Heurece
    310 Recenzí
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
121. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
I-zahradninabytek.cz Bydlení Chat Komfortní nákup přes telefon Nákup bez registrace Ověřeno zákazníky Platba na dobírku Vyzvednutí na pobočce Zákaznická linka +6
Obrázek produktu I-zahradninabytek.cz
  • Má dostatek pozitivních ověřených recenzí
  • Zboží lze vyzvednout na pobočce
  • Lze pohodlně nakoupit i na telefonu
  • K nákupu není třeba registrace
  • Hodnocení ani recenze uživatelů nejsou k dispozici
  • Automatický souhlas s použitím e-mailové adresy
  • Zboží nelze doručit Českou poštou
  • Obchod nedoručuje na výdejny Uloženky nebo Zásilkovny
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ano
  • Počet recenzí na Heurece
    646 Recenzí
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
122. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Intimissimi.com Chat Komfortní nákup přes telefon Móda Nákup bez registrace Zákaznická linka +3
Obrázek produktu Intimissimi.com
  • Lze pohodlně nakoupit i na telefonu
  • K nákupu není třeba registrace
  • E-shop se ptá na souhlas s použitím e-mailu
  • Uvádí, zda je zboží skladem
  • Není členem programu Ověřeno zákazníky
  • Obchod není zákazníky často hodnocený
  • Hodnocení ani recenze uživatelů nejsou k dispozici
  • Zboží nelze převzít na pobočce
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ano
  • Počet recenzí na Heurece
    0 Recenzí
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
123. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
BigHome.cz Bydlení Chat Nákup bez registrace Platba na dobírku Uživatelské recenze Vynikající dostupnost informací +4
Obrázek produktu BigHome.cz
  • Všechny informace o nákupu snadno najdete
  • Není nutná registrace
  • Obchod se ptá na souhlas s použitím e-mailu
  • Uvádí, zda je produkt skladem
  • Složitější nakupování přes telefon
  • Chybí certifikát Ověřeno zákazníky
  • Nemá telefonní linku pro zákazníky
  • Neumožňuje platby kartou
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ne
  • Zákaznická linka
    Ne
  • Chat
    Ano
  • Počet recenzí na Heurece
    84 Recenzí
67%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
124. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Dejsikavu.cz Doručení přes Zásilkovnu Komfortní nákup přes telefon Nákup bez registrace Ověřeno zákazníky Platba na dobírku Potraviny Zákaznická linka +5
Obrázek produktu Dejsikavu.cz
  • Zapojen do programu Ověřeno zákazníky
  • Stránky dobře fungují i na telefonu
  • Není nutná registrace
  • Uvádí, zda je produkt skladem
  • Nelze neudělit souhlas s použitím e-mailu
  • Nemá kamenné prodejny
  • Nákup nelze doručit Českou poštou
  • Neumožňuje srovnání produktů
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ne
  • Počet recenzí na Heurece
    479 Recenzí
66%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
125. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Home-point.cz Bydlení Doručení přes Zásilkovnu Drogerie Hobby Nákup bez registrace Ověřeno zákazníky Platba na dobírku Zákaznická linka +6
Obrázek produktu Home-point.cz
  • Zapojen do programu Ověřeno zákazníky
  • Není nutná registrace
  • Uvádí, zda je produkt skladem
  • Nechybí protokol HTTPS
  • Složitější nakupování přes telefon
  • Nelze filtrovat produkty
  • Chybí uživatelská zkušenost
  • Nelze neudělit souhlas s použitím e-mailu
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ne
  • Počet recenzí na Heurece
    147 Recenzí
65%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
126. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Chytapust.cz Hobby Komfortní nákup přes telefon Nákup bez registrace Ověřeno zákazníky Platba na dobírku Vyzvednutí na pobočce Zákaznická linka +5
Obrázek produktu Chytapust.cz
  • Nechybí certifikát Ověřeno zákazníky
  • Zboží můžete převzít na pobočce
  • Obchod je ohodnocený mnoha zákazníky
  • Komfortní nakupování přes smartphone
  • Na webových stránkách chybí zásady ochrany osobních údajů
  • Nejsou zprostředkované zkušenosti uživatelů
  • Není možné platit převodem
  • Nevyužívá služeb Uloženky nebo Zásilkovny
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ne
  • Počet recenzí na Heurece
    8330 Recenzí
65%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
127. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Cafeso.cz Doručení přes Uloženku Doručení přes Zásilkovnu Komfortní nákup přes telefon Nákup bez registrace Platba na dobírku Potraviny Uživatelské recenze Vyzvednutí na pobočce Zákaznická linka +7
Obrázek produktu Cafeso.cz
  • Zboží můžete převzít na pobočce
  • Komfortní nakupování přes smartphone
  • Nemusíte se registrovat
  • Uvádí, jestli produkt je nebo není skladem
  • Na webových stránkách chybí zásady ochrany osobních údajů
  • Recenze zákazníků nejsou ověřené
  • Nemá mnoho zákaznických recenzí
  • Automatické udělení souhlasu s použitím e-mailu
  • Přizpůsobení mobilnímu zobrazení
    Ano
  • Zákaznická linka
    Ano
  • Chat
    Ne
  • Počet recenzí na Heurece
    0 Recenzí
65%
Hodnocení produktů počítame na základě jeho technických parametrů, testů a uživatelských recenzí.
128. místo z 138
Přečíst recenzi Do e-shopu
Načíst další
Obsah
  1. Jak zvolit správný e-shop
  2. Co chcete koupit?
  3. Poznáte důvěryhodný e-shop?
  4. Potřebujete poradit s výběrem?
  5. Rádi nakupujete přes telefon?
  6. Jakou preferujete dopravu?
  7. Platíte raději kartou, nebo třeba na dobírku?
  8. Nakupujete jednorázově, nebo patříte mezi stálé zá…
  9. Na co dalšího se zaměřit?

Jak zvolit správný e-shop

S rostoucí popularitou nakupování na internetu mají zákazníci na výběr také z více a více různých e-shopů. Většinu zboží tak nemusíte nakoupit jen tam, kde jej zkrátka mají, ale můžete si také vybírat podle toho, jaké podmínky různé e-shopy nabízejí svým zákazníkům. Proto jsme pro vás připravili tento článek, ve kterém vám vysvětlíme, jak poznáte důvěryhodný e-shop a podle čeho si můžete vybrat obchod, ve kterém nakoupíte komfortně a bez starostí.

Možná jste si v horní části stránky všimli také nástroje k filtraci e-shopů. V našem článku vám vysvětlíme, co jednotlivé parametry znamenají a no co se máte na základě svých preferencí zaměřit.

Co chcete koupit?

Může to znít trochu triviálně, ale před nákupem je vhodné zvážit i zaměření e-shopu. Specializované e-shopy jsou vhodnější při nákupu méně běžných věcí, u kterých můžete potřebovat radu s výběrem nebo budoucí servis. Typicky jde o elektroniku, sportovní vybavení, nářadí a další. Naopak pokud chcete udělat větší nákup běžných potřeb do domácnosti, mohl by se vám lépe hodit e-shop s obecnějším zaměřením, kde na jednom místě pořídíte drogerii, potraviny, knihy, kuchyňské potřeby apod. Větším nákupem ušetříte za poštovné a nemusíte si hlídat doručení většího počtu balíků. V naší filtraci proto můžete zaškrtnout jednotlivé kategorie, ve kterých chcete nakupovat. U některých e-shopů možná budete i překvapení, jak širokou nabídku produktů mají.

Poznáte důvěryhodný e-shop?

Stejně jako kdekoliv jinde, kde necháváte své peníze, i při volbě e-shopu je na místě obezřetnost. Existuje naštěstí hned několik způsobů, jak si můžete otestovat důvěryhodnost e-shopu, a výrazně tak snížit různá rizika. U hodnocených e-shopů jsme všechny tyto způsoby už použili za vás a některé najdete i ve filtraci.

ČOI

Pokud nakupujete v e-shopu poprvé a zejména pokud jde o méně známý obchod, není od věci podívat se, jestli nepatří do seznamu rizikových e-shopů. Ten vytvořila a aktualizuje Česká obchodní inspekce a přidává na něj e-shopy, u kterých došlo k porušení zákonných povinností, práv spotřebitele atd.

Zkušenosti zákazníků

Hodně o spolehlivosti e-shopu zjistíte také ze zkušeností samotných zákazníků. Na webech typu Heureka.cz nebo Zbozi.cz bývají stránky věnované jednotlivým e-shopům, kam mohou zákazníci přidávat své zkušenosti, existují také různé internetové diskuze, kde se e-shopy probírají. Vždy je ale potřeba počítat s rizikem, že si kladné recenze píše e-shop sám, nebo si naopak negativní recenze dávají konkurenční prodejci mezi sebou.

Certifikáty

Pokud máte pocit, že se recenzím na některé e-shopy nedá zcela důvěřovat, o něco spolehlivějším potvrzením důvěryhodnosti mohou být určité certifikáty nebo soutěže. Mezi spolehlivé e-shopy patří finalisté nebo vítězové soutěže ShopRoku. Dobrou známkou je potom především certifikace SAOP nebo APEK, popřípadě certifikát Ověřeno zákazníky. Ten získávají e-shopy, které mají dostatečný počet kladných uživatelských recenzí a v naší filtraci je můžete vybrat zaškrtnutím parametru “Ověřeno zákazníky”.

HTTPS

Už při prvním pohledu na webové stránky (resp. do adresního řádku) poznáte, jestli je web e-shopu zabezpečený protokolem HTTPS. Samotný obchod bez tohoto protokolu nemusí být nijak podvodný, ovšem údaje, ať už osobní nebo platební, které tomuto e-shopu poskytnete, nejsou chráněné. Dnes již každý důvěryhodný e-shop používá HTTPS. Pokud jej obchod nemá, měli byste být ostražití.

Dostupnost informací

Známkou dobrého e-shopu je transparentnost a tedy i snadná dostupnost informací. Ideální je, když se přímo z hlavní stránky e-shopu dostanete pomocí jednoho až dvou kliknutí myší k obchodním podmínkám, zásadám ochrany osobních údajů, informacím o možnostech platby a dopravy a informacím o reklamaci a vrácení. Pokud na webu e-shopu některé z těchto informací chybí, opět se nemusí jednat o podvodný e-shop, ale je v takových případech na místě zvýšená opatrnost. Může totiž jít i snahu některé informace skrýt. Obchody, které v tomto ohledu obstály na jedničku, najdete na této stránce, kde jsou vyfiltrované e-shopy s vynikající dostupností informací. Informace o nákupu bývají u některých e-shopů také shrnuté a vysvětlené v různých “průvodcích nákupem” nebo “FAQ” na webových stránkách.

Komunikace se zákazníky

Pokud váháte, jestli v některém e-shopu nakoupit nebo ne, můžete otestovat také jeho komunikaci se zákazníky. Stačí zavolat na zákaznickou linku, nebo se s nějakým dotazem obrátit na e-shop třeba e-mailem. Podle rychlosti a stylu reakce můžete posoudit, jestli jde o podnik, ve kterém chcete nakoupit. Mezi nejrychlejší varianty komunikace patří zmíněná zákaznická linka nebo o něco modernější vyskakovací okénko chatu, díky kterému se můžete se zákaznickou podporou pobavit přímo při návštěvě webových stránek obchodu. I tyto dva způsoby komunikace jsme zařadili do naší filtrace a snadno tak najdete e-shopy se zákaznickou linkou, chatem nebo obojím.

Potřebujete poradit s výběrem?

Ne vždy je výběr zboží hračkou a například u elektroniky nebo sportovního vybavení mohou zákazníci často potřebovat pomoc s výběrem. V kamenném obchodě vám může poradit prodavač, v e-shopu se buď můžete obrátit na zákaznickou podporu, nebo se podívat, zda má obchod na stránkách i jiné zdroje informací.

Průvodce výběrem a další články

Určitou přidanou hodnotou e-shopů mohou být různé doplňkové články. Ty vám mohou poradit s výběrem specifických produktů i s dalšími tématy. Nejčastěji se můžete setkat s průvodci výběrem, tedy články typu Jak vybrat XY, poradnami, které se mohou a nemusí týkat nákupu (např. na stránkách lékáren bývají přímo poradny zaměřené na zdraví), popřípadě různými blogy a magazíny, kde bývají kromě poradenských článků také příspěvky pro zájmové čtení (viz například blogová sekce na webu Goodie.cz).

Filtrace a srovnávání produktů

Pokud máte určitou představu o tom, co hledáte, a nechcete se dlouze probírat rozsáhlou nabídkou obchodu, můžete využít funkci filtrace. Tu najdete u většiny e-shopů, někdy je ale pouze základní a nabízí např. jen filtrování podle značky. Čím je zboží sofistikovanější, tím pokročilejší by filtrace měla být, abyste mohli vybrat i detailnější charakteristiky hledaného produktu. Druhou zajímavou funkcí některých webů je srovnávač produktů. Nejčastěji se s ním setkáte u e-shopů s elektronikou, užitečný by byl ale i u řady dalších obchodů (např. možnost srovnání složení kosmetiky nebo výživových doplňků). Díky tomuto nástroji můžete rychle a přehledně porovnat parametry dvou nebo více produktů, což často usnadní rozhodování.

Rádi nakupujete přes telefon?

Chytrý telefon spousta lidí skoro nedá z ruky a zhruba polovina nákupů na internetu probíhá právě přes něj (Zdroj: Aktuálně.cz). Abyste ale mohli přes telefon pohodlně nakoupit a nepřijít o nervy, je potřeba, aby byly webové stránky e-shopu k prohlížení na telefonu správně přizpůsobené.

To znamená, že při otevření webu v prohlížeči neuvidíte pouze klasické webové rozhraní v miniaturním provedení, kde je utrpením něco hledat, natož objednávat, ale stránky budou vhodně přizpůsobené displeji mobilního telefonu. Písmo musí být čitelné, tlačítka funkční a v optimálním případě by měly bez problémů fungovat také filtrace a řazení produktů. Takové e-shopy najdete ve filtraci pod heslem “Funkční zobrazení stránek na telefonu”. O stupeň výš je potom mobilní aplikace, kterými se některé obchody pyšní. To už je ale spíše záležitost pro stálé zákazníky.

Jakou preferujete dopravu?

V základu se možnosti dopravy dělí na doručení na adresu a osobní převzetí. Doručování na adresu je nejčastěji úkolem České pošty nebo některé z dopravních společností (GEIS, PPL,..), osobní převzetí je možné buď na pobočce e-shopu, nebo v některé z výdejen typu Zásilkovna nebo Uloženka.

Zejména velké e-shopy dávají na výběr z několika (i všech) možností, u menších e-shopů je ale poměrně obvyklé, že nabízejí například jen jeden způsob dopravy. To může být mnohdy rozhodující, často totiž seženete stejné zboží i v jiném obchodě a v takovém momentě záleží do velké míry právě na způsobu a ceně dopravy.

Platíte raději kartou, nebo třeba na dobírku?

Nejčastěji se u internetových obchodů setkáte se třemi variantami platby - kartou, převodem nebo na dobírku. Ty bývají případně doplněné dalšími metodami, jako je PayPal, platba bitcoiny, stravenkami apod. Většinou záleží hlavně na vašich preferencích, máme ale ohledně plateb přece jen jedno doporučení. Pokud v e-shopu nakupujete poprvé a nejste si úplně jistí jeho spolehlivostí, bezpečnější je zvolit platbu na dobírku. S tou bývá sice mnohdy spojený určitý poplatek, zejména u dražších věcí jde ale o zanedbatelnou částku ve srovnání s tím, o kolik byste nákupem u podvodného e-shopu mohli přijít. U e-shopů, které na dobírku nezasílají vůbec, doporučujeme důkladně prověřit jejich spolehlivost.

Nakupujete jednorázově, nebo patříte mezi stálé zákazníky?

Pokud sháníte specifickou věc a do daného e-shopu se neplánujete znovu vracet, pravděpodobně oceníte možnost rychlého nákupu bez registrace. Díky tomu nemusíte vyplňovat registrační formulář (v horším případě dokonce vyhledávat potvrzující e-mail) a s trochou štěstí se můžete vyhnout i zasílání reklamních zpráv, které se k registraci do e-shopu často pojí.

Špatnou zprávou je, že ne všechny e-shopy vám nákup bez registrace umožní. Proto jsme obchodům s touto možností vyhradili místo ve filtraci, najdete je pomocí parametru “Nákup bez registrace”.

Pro stálé zákazníky naopak může být zaregistrování výhodné. Nemusí při každém nákupu znovu vyplňovat své údaje, často mají k dispozici historii objednávek i s příslušnými fakturami, snazší bývá také reklamace nebo vrácení zboží a v neposlední řadě mívají e-shopy pro zaregistrované klienty různé bonusové programy.

Na co dalšího se zaměřit?

V neposlední řadě se při volbě e-shopu můžete řídit podle určité vstřícnosti k zákazníkům. Ta se může projevovat například delší lhůtou na odstoupení od smlouvy nebo tím, že se vám e-shop nesnaží za každou cenu vnutit reklamní zprávy.

Odstoupení od smlouvy a reklamace

S podmínkami reklamace a odstoupení od smlouvy byste se rozhodně měli seznámit už před nákupem. Důležité je pohlídat si především lhůtu na odstoupení od smlouvy a není od věci podívat se, na kolik vás taková vratka vyjde. Některé e-shopy vychází v těchto ohledech zákazníkům vstříc a i v naší filtraci si můžete rychle vyselektovat obchody s prodlouženou lhůtou na odstoupení od smlouvy a možností vrácení zdarma.

Lhůta na odstoupení od smlouvy - ze zákona je garantovaná lhůta 14 dní, poměrně často se ale můžete setkat s prodlouženou lhůtou 30, 45 nebo třeba i 100 dní.

Možnost vrácení zboží zdarma - náklady na dopravu spojené s odstoupením od smlouvy zpravidla hradí kupující. Některé e-shopy ale vycházejí zákazníkům vstříc a umožňují jim vrácení zboží zdarma. Nejčastěji je to případ e-shopů s kamennou prodejnou, kam je možné zboží odnést, setkat se ale můžete také se speciálním štítkem, který nalepíte na zásilku a při odesílání Českou poštou, nebo dokonce kurýrem dopravní společnosti, nic neplatíte.

Tip: Při reklamaci zboží rozhodně není potřeba originální obal (i když se vás může prodejce snažit přesvědčit o opaku) a dokonce ani doklad o koupi, pokud můžete nákup prokázat jiným způsobem, např. výpisem z bankovního účtu (Zdroj: ČOI).

Souhlas s použitím e-mailové adresy

Kdekdo z nás má e-mailovou schránku zahlcenou reklamními zprávami. Jednou z příčin může být i fakt, že velká část e-shopů vám neumožní nákup, aniž byste rovnou souhlasili se zasíláním marketingových zpráv. Někdy bývá tento souhlas rovnou zahrnutý v obchodních podmínkách, jinde je součástí souhlasu s obchodními podmínkami. V nejlepším případě vám e-shop dá na výběr, při nákupu tedy narazíte na zaškrtávací políčko s formulací typu “Souhlasím s používáním mé e-mailové adresy k marketingovým účelům”, které můžete a nemusíte označit.


Další použité zdroje:

https://www.arecenze.cz/internetove-obchody/

https://www.veronika7.cz/krasa-a-moda/

http://www.bezpecnynakup.cz/

https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/

http://obcanskyzakonik.justice.cz/images/pdf/NOZ_interaktiv.pdf